Thursday, June 6, 2013

TeMaN..... SaHaBAt.... kAwan......



teman..

seorang sahaja manusia yang sangat liat berpisah dengan anda!susah senang dia ada, sakit sihat pun ada, kaya miskin pun setia menunngu, sanggup bersedihan bila insan si teman dalam kesusahan, mahukan memberi pertolongan, selalunya, peringkat ini adalah sahabat yang pada asal tadi telah  menjadi teman sejati. cuma masalahnya sekarang, anda perlu tahu bahawa, teman selalunya satu, bukan beribu!itu hanya kawan ataupun sahabat, mahupun kenalan sahaja!









sahabat..

sahabat..susah nak cari sekarang. dia hanya cari kita waktu kita susah, dan tinggalkan kita waktu senang, disebabkan keikhlasannya kepada insan yang dipanggil sahabat tadi. manusia berhati murni ini, sangat-sangatlah rare, bila anda susah ia bertanyakan, 'Bro!ada masalah ke?jangn risau, aku boleh tolong aku tolong punya, kita solve sama-sama!'. bila senang, mereka melihat sahabat ini senang hati, mereka pun senang hati tanpa perasaan hasad mahupun dengki seperti ada pada kawan tadi.





kawan..

bercakap pasal kawan, semua orang ada, ada yang beribu lemon punya kawan, ada yang dua tiga puluh lemon je, (macam penulis), haha, namun, kawan adalah orang selalu kita jumpa hari-hari, bekerja, berbual dan berbincang bersama. Mereka sering mementingkan diri, suka hipokrit dan juga bercakap belakang mengenai kawan berikut. tidak seperti kenalan tadi. tetapi kadangkala, mereka ini amat diperlukan, kerna mereka ini lebih rapat dengan kita. malah mereka sanggup mengorbankan everything untuk anda!














 

No comments:

Post a Comment